In Jezus gaan geloven

Heb je begrepen dat God een relatie met jou wil? Daar kun jij je hart voor openen. Je mag daar simpelweg ‘Dat wil ik’ op zeggen.

Twijfel je of je wel waardig genoeg bent? Jezus staat nu klaar om jouw bewustzijn van je tekortkomingen en alle gevolgen daarvan van je af te nemen. Dat heeft Hij Zelf voor jou betaald. De liefde van God durven toelaten, omdat je door Jezus hebt gezien dat Hij goed is. Dat is vertrouwen en een ander woord voor vertrouwen is geloven.

Voor iedereen

Soms is het geloof met de paplepel ingegoten. Ook dan mag je zelf kiezen. Maak het jouw geloof. Anderen denken juist weer dat het alleen is voor de mensen die er mee zijn opgegroeid. Niet dus.
Het is voor iedereen en iedereen kan er zelf voor kiezen.   

Gebed

Bidden is vanuit je hart praten met God. Als jij voor God kiest, is het goed om jezelf te helpen dit moment te markeren met een gebed. Je zou bijvoorbeeld onderstaand gebed kunnen uitspreken:
Heer Jezus,
Ik dank U dat U van me houdt.
Dank U dat U mens bent geworden en kwam om mij te redden.
Ik heb begrepen dat ik mijn leven zelf bepaalde,
maar vraag U nu in mijn leven komen en alle dingen te vergeven die ik verkeerd heb gedaan.
Dank U wel dat U mij hebt vergeven door mijn fouten weg te nemen toen U stierf aan het kruis.
Ik open mijn hart en mijn leven voor U als mijn Heer en Redder. Vul mijn hart met Uw liefde.
Amen

Hoe nu verder?

God is een persoon die meer dan wie ook betrokken wil zijn bij jouw leven. Een persoon kun je steeds beter leren kennen, zo is dat ook met God.
Op de website www.jongenvrij.nl kun je onder de button 'media' preken luisteren die gaan over wie God is en wat Jezus voor jou gedaan heeft. De Bijbel zegt dat geloof komt door te luisteren naar de woorden van God.
Daarnaast ontdek je natuurlijk veel meer van God door met andere gelovigen op te trekken, zij kunnen wellicht ook je vragen beantwoorden en voor je bidden als je het even moeilijk hebt.
Een groep van gelovigen wordt meestal een kerk of een gemeente genoemd. Het is goed je aan te sluiten bij een kerk of gemeente zodat je daar verder kunt groeien in het ontvangen en leven van de genade van God.

 



« Terug naar Overdenkingen

Nieuws

Al weer 13 jaar geleden...!!

Het is vandaag, 14 september, precies 13 jaar geleden dat ik door Jezus ben genezen!

» Lees verder

Geplaatst op 14-09-2016


Nieuw: E-book van Marijke

Het boek over de genezing van Marijke is omgezet naar een E-book! Zo vlak voor de vakantie een mooie gelegenheid om het digitaal mee te kunnen nemen.

» Lees verder

Geplaatst op 02-07-2016


Because He loves you!

Prachtige woorden van Graham Cooke over Jezus.

Bekijke de video via deze link

 

» Lees verder

Geplaatst op 21-02-2016