Marco van de Glind; van alcohol- en drugsverslaafde tot preventiemedewerker

"God, als U bestaat, help me dan uit deze hel. Ik zie het niet meer zitten. Help me alstublieft, anders maak ik mezelf van kant."
Enkele minuten na deze noodkreet ging de bel..........

Mag ik me even voorstellen. Ik ben Marco van de Glind, geboren en getogen in Barneveld, een rasechte Barnevelder dus.
Mijn jeugd verliep niet echt vlekkeloos. Het was thuis bijna altijd 'oorlog'. De stap om te gaan drinken was voor mij daarom niet groot met als gevolg dat ik op m'n dertiende vaak stomdronken was. In mijn leven ging er toen een hoop mis. Ik werd er wanhopig van. Ik ging mijn heil zoeken in een coffeeshop die 200 meter van mijn school stond.

Al snel was ik daar vaste klant en zat ik meer te blowen dan te studeren. Rond mijn vijftiende kreeg ik werk als kelner, met als gevolg dat ik nog meer ging drinken. Tegelijkertijd begon mijn leven vast te lopen, want ik moest gaan stelen om de wiet en drank te kunnen betalen. Het duurde niet lang of ik werd opgepakt voor inbraak. Maar van de straf leerde ik niks. Ik leerde de wereld van de heroïne kennen en daar had ik veel, heel veel geld voor nodig. Weer ging ik stelen en op mijn achttiende pleegde ik mijn eerste overval. Later ging ik afkickcentrum in en uit. Dit haalde niets uit, want ik viel steeds weer terug in mijn oude patroon. Ik ging steeds meer op straat leven, kortom mijn leven was één en al ellende.
Op een gegeven moment kreeg ik een klein woninkje, waardoor ik in elk geval van de straat af was. Nog steeds was ik me niet bewust dat mijn leven totaal verwoest was en het er zo niet beter op werd. Ik gebruikte hoge doses methadon, valium, heroïne en cocaïne. Daarnaast dronk ik stevig en was ondertussen een zware drinker geworden. Dit alles leidde er uiteindelijk toe dat ik last begon te krijgen van hevige psychoses.Op een dag kwam ik thuis en riep in al mijn nood: "God, als U bestaat, help me dan uit deze hel. Ik zie het niet meer zitten. Help me alstublieft, anders maak ik mezelf van kant."


Enkele minuten na deze noodkreet ging de bel. Aan de deur stond een voor mij onbekende man. "Hallo, ik ben Alex. Ik kom je vertellen dat God van je houdt en dat Hij een beter plan voor je leven heeft. Ik ben zelf zwaar verslaafd geweest aan de drugs. Achttien jaar was ik verslaafd, maar Jezus heeft mij in één moment bevrijd! Hier heb je een foldertje met mijn verhaal, mijn adres en telefoonnummer. Als je hulp wilt, moet je maar bellen." Ik was stomverbaasd. Een dag later heb ik in mijn wanhoop Alex opgebeld: "Alex wil je komen". Alex kwam daarna regelmatig met zijn vrouw langs om me te vertellen over de God van de Bijbel, de God van liefde, de God van vergeving, van nieuwe kansen en van de wonderen die Hij deed en nu nog doet. Op een gegeven moment vroegen ze me mee naar een genezingsdienst in Apeldoorn van evangelist Jan Zijlstra. Na lang aarzelen ben ik meegegaan. De eerste avond keek ik mijn ogen uit, wat daar allemaal gebeurde. Mensen werden door God aangeraakt. Die avond heb ik mijn hart en leven aan Jezus gegeven en God raakte op dat moment mijn hart aan en een diepe vrede daalde in mij neer. De tweede avond stond ik bij het podium voor gebed. Ik stond te trillen op mijn benen. "Ik heb een drugsprobleem", zei ik tegen de evangelist. Toen zei hij: "Dit is jouw dag man, dit is de dag van je bevrijding. Het kruis van Jezus Christus is het antwoord op jouw nood!" Hij legde zijn handen op mijn hoofd en begon voor mij te bidden in de naam van Jezus en verbrak de macht van de boze geesten van verslaving in de naam van Jezus.

En toen gebeurde het
De kracht van God kwam over mij en een golf van warmte vulde niet alleen mijn hart, maar ook mijn lichaam en ik voelde mij nieuw worden. In één moment werd ik door Jezus van mijn verslaving bevrijd! Er daalde een diepe vrede in mijn hart. Deze rust en vrede zocht ik vroeger altijd in de drugs maar kon het nooit vinden sterker nog, de onrust werd alleen maar erger. Er gaat niets boven de vrede van Jezus en de vrede van Jezus is blijvend! Meer en meer ging ik in de Bijbel lezen. Ik leerde tot God te bidden en bouwde met vallen en opstaan aan een relatie met Hem. Ik leerde dicht bij Jezus te blijven.
De Bijbeltekst Galaten 5:1 is dan ook wel één van de belangrijkste teksten voor mij. Deze tekst leert dat we ons niet opnieuw een slavenjuk moeten laten opleggen en dat kan alleen als we dicht bij Hem blijven, door zijn woord te lezen en met Hem te praten.

Op dit moment ben ik een enthousiaste getuige van de levende Jezus! Waar mogelijk getuig ik van de reddende en verlossende kracht. Ook heb ik een lieve vrouw ontmoet waar ik zeer dankbaar voor ben en samen dienen we de levende Heer. Ook bij jou wil Hij een wonder doen, Jezus wil je redden en nieuw maken. Hij wil in je hart komen, en Hij wil je de wensen van je hart geven.

Kies voor Jezus: Hij is het antwoord op je nood
Ik wens u, jou, Gods zegen met de beslissende stap die je gaat maken.

Marco van de Glind


Voor het getuigenis van Marco:
klik op de afbeelding hiernaast.

mvdg

Marco en Alex Tetelepta getuigen tijdens de wonderendienst in Nijkerk.

Hoe het verder gaat...
Marco is nu preventiemedewerker bij Stichting Voorkom! Deze Stichting richt zich op het voorkomen van verslavingen door preventie-voorlichting op scholen te geven over de thema's alcohol, drugs, gokken, internet en roken.
Met Marco's eigen levensverhaal kan hij nu jonge mensen op de gevaren van verslaving wijzen.
Voor informatie over Stichting Voorkom! klik hier



« Terug naar Getuigenissen

Nieuws

Al weer 13 jaar geleden...!!

Het is vandaag, 14 september, precies 13 jaar geleden dat ik door Jezus ben genezen!

» Lees verder

Geplaatst op 14-09-2016


Nieuw: E-book van Marijke

Het boek over de genezing van Marijke is omgezet naar een E-book! Zo vlak voor de vakantie een mooie gelegenheid om het digitaal mee te kunnen nemen.

» Lees verder

Geplaatst op 02-07-2016


Because He loves you!

Prachtige woorden van Graham Cooke over Jezus.

Bekijke de video via deze link

 

» Lees verder

Geplaatst op 21-02-2016